22 Haziran 2006
Hırdavat sektöründe faaliyet gösteren İGİAD üyeleri 22 Haziran 2006 tarihinde dernek merkezinde düzenlenen sektörel buluşma toplantısında bir araya geldi. Hırdavat sektörünün mevcut durumunun değerlendirildiği toplantıda sektörle ilgili çeşitli değerlendirmeler yapıldı.
Hırdavat sektöründe faaliyet gösteren İGİAD üyeleri 22 Haziran 2006 tarihinde dernek merkezinde düzenlenen sektörel buluşma toplantısında bir araya geldi. Hırdavat sektörünün mevcut durumunun değerlendirildiği toplantıda sektörle ilgili çeşitli değerlendirmeler yapıldı.
Öne çıkan değerlendirmeler;
Türkiye ekonomisinin son 3-4 yılda geçirdiği dönüşümler Hırdavat sektöründe köklü değişimlere neden olmuştur. Özellikle düşük enflasyon ve stoksuz ticaret ortamında fiyat rekabeti ön plana çıkmıştır. Son zamanlarda ise buna bir de vade rekabeti eklenmiştir.
Hırdavat sektöründe cirolar ciddi manada artmasına rağmen karlardaki artış çok cüzi miktardadır. Bu durumun temel nedeni ana kalem malların ticaretinin yapılmasıdır. Ürün çeşitliliği ile bu sıkıntının üstesinden gelinilebilir.
Hırdavat ürünlerinin büyük marketlerde satılması hırdavat perakendesini etkilemektedir. Önümüzdeki günlerde bu marketler bayileri de etkileyebilir.
Girişimcilik adına Perakende Hırdavat Mağazalar Zinciri bir fikir olarak geliştirilebilir.
Hırdavat sektöründe faaliyet gösteren İGİAD üyeleri 22 Haziran 2006 tarihinde dernek merkezinde düzenlenen sektörel buluşma toplantısında bir araya geldi. Hırdavat sektörünün mevcut durumunun değerlendirildiği toplantıda sektörle ilgili çeşitli değerlendirmeler yapıldı.
Öne çıkan değerlendirmeler;
Türkiye ekonomisinin son 3-4 yılda geçirdiği dönüşümler Hırdavat sektöründe köklü değişimlere neden olmuştur. Özellikle düşük enflasyon ve stoksuz ticaret ortamında fiyat rekabeti ön plana çıkmıştır. Son zamanlarda ise buna bir de vade rekabeti eklenmiştir.
Hırdavat sektöründe cirolar ciddi manada artmasına rağmen karlardaki artış çok cüzi miktardadır. Bu durumun temel nedeni ana kalem malların ticaretinin yapılmasıdır. Ürün çeşitliliği ile bu sıkıntının üstesinden gelinilebilir.
Hırdavat ürünlerinin büyük marketlerde satılması hırdavat perakendesini etkilemektedir. Önümüzdeki günlerde bu marketler bayileri de etkileyebilir.
Girişimcilik adına Perakende Hırdavat Mağazalar Zinciri bir fikir olarak geliştirilebilir.