- YAYINLAR
- Bülten Sayı:21
Bülten Sayı:21
Bültenimizin bu sayısında Pazarlama ve Satış Kültürü, Kapalıçarşı ve AVM’ler dosya konusu ekseninde yer alan yazıları, denemeleri ve İGİAD’ın faaliyetlerini bulacaksınız. Toplumumuzda alışveriş merkezleri çerçevesinde bir kültür oluştuğunu söyleyebiliriz. Artık insanlar AVM’lere sadece alışveriş yapmak için gitmiyorlar. Eğlence ve yaşam merkezleri olma sıfatını da bünyesine katan bu mekânlara rağbet gösteriyorlar. Bu sebeple bu mekânları anlamlandırmak adına alışveriş merkezlerini; ekonomik, psikolojik ve toplumsal düzlemde farklı bakış açıları sunan yazılarla ve değerlendirmelerle ele almaya çalıştık.
Prof. Dr. Ömer Torlak Pazarlama ve Tüketici Ahlakında İnsan Odaklılık ve Hayatın Bütün Olarak Algılanmasının Önemi isimli makalesinde; pazarlama ahlakında insan odaklılık üzerinde duruyor. Ayrıca Torlak, ahlakın dinden soyutlandığı taktirde insanlığın ve dünyanın geleceği adına kaygı duyulması gerektiğini de söylüyor ve hayatın parçalar halinde değil bir bütün olarak algılanmasının önemini hatırlatıyor. Ahmet Yaşar Çarşı: Osmanlı şehrinde hayatın aktığı yer isimli yazısında, çarşıların isminin ister AVM ister Kapalıçarşı olsun toplumsal yaşamda üstlendikleri rolün hiç değişmediğinin altını çiziyor. Dr. Saadet Uğurlu Türkiye’deki Alışveriş Merkezlerinin Tarihsel Gelişimi ve Kapalıçarşı adlı yazısında; Kapalıçarşı’nın izini sürüyor, çarşı kültüründen bahsediyor. Uğurlu, alışveriş merkezlerinin yeniden tanımlanması noktasında değerlendirmelerde bulunuyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği AVM Grup Başkanı Aziz Torun ile alışveriş merkezleri üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik. Son zamanlarda gündemi meşgul eden bazı soruları kendisine yönelttik. Kendisi sorularımızı içtenlikle yanıtladı. Prof. Dr. Kemal Sayar ve Öğretim Görevlisi Mehmet Dinç’in beraber kaleme aldığı Alışveriş Merkezleri ve Affluenza Hastalığı isimli yazıda, insan sağlığı açısından ve tüketim kültürü bağlamında AVM’lere ve AVM’lerin müdavimlerine ciddi eleştiriler getiriliyor. Makalede, AVM’lerdeki mekân kurgusunun ve uyarıcıların insan psikolojisine ne yönde etki ettiği üzerinde duruluyor.
Anayasa değişikliğine ilişkin, Doç. Dr. Halil Zaim’in bir yazısı var: Anayasa Değişikliği ve İş Dünyasındaki Değişim Zaim, anayasa değişikliği sağlandığı taktirde ülkemizin iktisadi ve toplumsal yönden önünün açılacağını söylüyor. Toplumdaki değişim talebinin, küçük bir azınlığın elinde bulundurduğu gücü tepeden inmeci bir anlayışla kullanmakta olduğu oligarşik yapının değişmesi yönünde olduğunun altını çiziyor.
İGİAD’ın faaliyetleri devam ediyor. Geçtiğimiz dönemde, Türkiye Ekonomisi 2009 Değerlendirmesi ve 2010’dan Beklentiler konulu bir panel gerçekleştirildi. Üyeler toplantısı yapıldı. Seminerler gerçekleştirildi. Çeşitli kurumlara ziyaretler tertip edildi ve İGİAD bazı kurumları kabul etti. Bu dönemde de aramıza yeni katılan üyeler oldu. Yeni üyelerimize, İGİAD ailesine hoş geldiniz diyoruz. Önceki sayılarımızda olduğu gibi bu sayımızda da üyelerimizden gelen haberlere yer vermeye devam ediyoruz. Sonraki sayımızda Üyelerden Haberler bölümünde yayımlayabileceğimiz haberlerinizi bize gönderebilirsiniz.
Gelecek sayıda görüşebilmek ümidiyle...
Prof. Dr. Ömer Torlak Pazarlama ve Tüketici Ahlakında İnsan Odaklılık ve Hayatın Bütün Olarak Algılanmasının Önemi isimli makalesinde; pazarlama ahlakında insan odaklılık üzerinde duruyor. Ayrıca Torlak, ahlakın dinden soyutlandığı taktirde insanlığın ve dünyanın geleceği adına kaygı duyulması gerektiğini de söylüyor ve hayatın parçalar halinde değil bir bütün olarak algılanmasının önemini hatırlatıyor. Ahmet Yaşar Çarşı: Osmanlı şehrinde hayatın aktığı yer isimli yazısında, çarşıların isminin ister AVM ister Kapalıçarşı olsun toplumsal yaşamda üstlendikleri rolün hiç değişmediğinin altını çiziyor. Dr. Saadet Uğurlu Türkiye’deki Alışveriş Merkezlerinin Tarihsel Gelişimi ve Kapalıçarşı adlı yazısında; Kapalıçarşı’nın izini sürüyor, çarşı kültüründen bahsediyor. Uğurlu, alışveriş merkezlerinin yeniden tanımlanması noktasında değerlendirmelerde bulunuyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği AVM Grup Başkanı Aziz Torun ile alışveriş merkezleri üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik. Son zamanlarda gündemi meşgul eden bazı soruları kendisine yönelttik. Kendisi sorularımızı içtenlikle yanıtladı. Prof. Dr. Kemal Sayar ve Öğretim Görevlisi Mehmet Dinç’in beraber kaleme aldığı Alışveriş Merkezleri ve Affluenza Hastalığı isimli yazıda, insan sağlığı açısından ve tüketim kültürü bağlamında AVM’lere ve AVM’lerin müdavimlerine ciddi eleştiriler getiriliyor. Makalede, AVM’lerdeki mekân kurgusunun ve uyarıcıların insan psikolojisine ne yönde etki ettiği üzerinde duruluyor.
Anayasa değişikliğine ilişkin, Doç. Dr. Halil Zaim’in bir yazısı var: Anayasa Değişikliği ve İş Dünyasındaki Değişim Zaim, anayasa değişikliği sağlandığı taktirde ülkemizin iktisadi ve toplumsal yönden önünün açılacağını söylüyor. Toplumdaki değişim talebinin, küçük bir azınlığın elinde bulundurduğu gücü tepeden inmeci bir anlayışla kullanmakta olduğu oligarşik yapının değişmesi yönünde olduğunun altını çiziyor.
İGİAD’ın faaliyetleri devam ediyor. Geçtiğimiz dönemde, Türkiye Ekonomisi 2009 Değerlendirmesi ve 2010’dan Beklentiler konulu bir panel gerçekleştirildi. Üyeler toplantısı yapıldı. Seminerler gerçekleştirildi. Çeşitli kurumlara ziyaretler tertip edildi ve İGİAD bazı kurumları kabul etti. Bu dönemde de aramıza yeni katılan üyeler oldu. Yeni üyelerimize, İGİAD ailesine hoş geldiniz diyoruz. Önceki sayılarımızda olduğu gibi bu sayımızda da üyelerimizden gelen haberlere yer vermeye devam ediyoruz. Sonraki sayımızda Üyelerden Haberler bölümünde yayımlayabileceğimiz haberlerinizi bize gönderebilirsiniz.
Gelecek sayıda görüşebilmek ümidiyle...